jags2.jpg?1604435486

Kritik kan vara oerhört vidrigt...det medger jag...det är lätt att kritisera andra...fast man bestämt att inte  ge kritik, gör man det ändog...kollar ofta lite senare vad jag skrivit och då börjar jag radera...oftast i stundens hetta ger jag kritik, som jag sedan senare ångrar.
Tycker ändog att vissa saker i tv bör man kritisera...man kritiserar det man ser och hör på tv...som t.ex Big Brother...det är iaf bra att man kan ångra sina ord och radera mycket eller lite...ibland skriver man ju om små händelser, kritiserar eller rosar.
Säger ofta till mig själv att lugna ner dig, skriv i stort och strunta i små detaljer:
Man lär så länge man lever...man lär om sig själv, man lär om andra, osv...det är aldrig för sent att förbättra sig själv...av sina fel lär man ju...man måste framför allt lära sig att behärska sig själv...det är en svår konst.
Är glad just nu att jag har lärt lite till att behärska mig...som man kan se, jag är gammal men jag har mycket att lära...man blir aldrig färdig...så är det bara.
Alla lär i sin egen takt...men glöm inte att hela livet är ett enda lärande att bli en bättre och bättre människa :)
I stundens hetta skrivet verkar inte illa just då...senare läst rynkar jag pannar och säger, ojdå gjorde det igen...den här skrivelsen är alltså ett slags självkritik som jag granskar mig själv.