1. "Om du inte gillar att vara en dörrmatta, gå av golvet."- Al Anon

2. “Många människor är rädda för att säga vad de vill ha. Det är därför de inte får vad de vill. "- Madonna

3. ”Vad du än gör, var annorlunda - det var det råd min mamma gav mig, och jag kan inte tänka mig ett bättre råd för en företagare. Om du är annorlunda kommer du att sticka ut. "- Anita Roddick

4. "Om jag slutar att sparka på varje skällande hund kommer jag inte dit jag ska." -Jackie Joyner-Kersee

5. "Optimism är den tro som leder till prestation." - Helen Keller

6. ”Du är den som har nycklarna till din varelse. Du bär passet till din egen lycka. ”- Diane von Furstenberg

7. "Om du tycker att ta hand om dig själv är självisk, ändra dig. Om du inte gör det, kommer du helt enkelt att fylla i ditt ansvar. ”- Ann Richards

8. "Du kan aldrig lämna fotavtryck som varar om du alltid går på tårna." - Leymah Gbowee

9. "Du kan inte ge upp! Om du ger upp är du som alla andra. ”- Chris Evert

10. ”Försiktiga, försiktiga människor, som alltid kastar sig för att bevara sitt rykte kan aldrig genomföra en reform.” - Susan B. Anthony

11. "Oavsett hur svårt och smärtsamt det kan vara, låter inget lika bra för själen som sanningen." - Martha Beck

12. "Klart är bättre än perfekt." - Sheryl Sandberg

13. "En av hemligheterna med att hålla sig ung är att alltid göra saker du inte vet hur du gör, att fortsätta lära dig." - Ruth Reichl

14. "Var först och var ensam." - Ginni Rometty

15. "lev inte livet i den förra banan." - Samantha Ettus

16. ”Eftersom jag är en kvinna måste jag göra ovanliga ansträngningar för att lyckas. Om jag misslyckas kommer ingen att säga "hon har inte vad som krävs", säger de "kvinnor har inte vad som krävs." - Claire Boothe Luce.

17. ”En stark kvinna är en kvinna som är fast besluten att göra vad andra har bestämt sig för att inte göra.” - Marge Piercy

18. "Frågan är inte" vem som ska låta mig ", utan" vem kommer att stoppa mig. "- Ayn Rand

19. ”Människor tror i slutet av dagen att en man är svaret på uppfyllandet. Egentligen är ett jobb bättre för mig. ”Prinsessan Diana

20. "Jag var tillräckligt smart för att gå igenom alla dörrar som öppnades." - Joan Rivers

------------------------------------------------------

 

21. "Man kan inte åstadkomma någonting utan fanatisme." - Eva Perón

22. "Ser ditt bästa ut - vem sa att kärleken är blind?" - Mae West

23. "Det tog mig ganska lång tid att utveckla en röst, och nu när jag har det kommer jag inte att tystas." - Madeleine Albright

24. "Ta inte för mycket kredit för dina barn, eller för mycket skyll!" - Debora Spar

25. "Du kan fängsla en man, men inte en idé. Du kan förvisa en man, men inte en idé. Du kan döda en man, men inte en idé. ”- Benazir Bhutto

26. “Gå ut ur historien som håller dig tillbaka. Gå in i den nya historien du är villig att skapa. ”- Oprah Winfrey

27. "Vad du gör gör en skillnad, och du måste bestämma vilken typ av skillnad du vill göra." - Jane Goodall

28. "När hela världen är tyst blir till och med en röst mäktig." - Malala Yousafzai

29. Jag är ingen fågel; och inget nät säkerställer mig: Jag är en fri människa med en oberoende vilja. ”- Charlotte Brontë

30. "Få ut det mesta av dig själv genom att smälta de små, inre möjliga gnistorna i prestandaflammor." - Golda Meir

31. "Att veta vad som måste göras undanröjer rädsla." - Rosa Parks

32. "Jag kom inte dit genom att önska det eller hoppas på det, utan genom att arbeta för det." - Estée Lauder

33. "Hur vi pratar med våra barn blir deras inre röst." - Peggy O’Mara

34. "Det svåraste är beslutet att agera, resten är bara uthållighet." - Amelia Earhart

35. "Skillnaden mellan framgångsrika människor och andra är hur länge de ägnar tid åt att tycka synd om sig själva." - Barbara Corcoran

36. ”Du kan slösa dina liv med att rita linjer. Eller så kan du leva ditt liv genom att korsa dem. ”- Shonda Rhimes

37. "Jag skulle hellre ångra de saker jag har gjort än att ångra de saker jag inte har gjort." - Lucille Ball

38. ”Jag hoppas att små flickors fäder och mödrar kommer att titta på dem och säga" ja, kvinnor kan. "” - Dilma Rousseff

39. “Se upp för monotoni; det är mamman till alla dödliga synder. ”- Edith Wharton

40. "Om du inte gillar vägen du går, börja banta en annan." - Dolly Parton

------------------------------------------------------

 

41. "Om du inte riskerar någonting riskerar du ännu mer." - Erica Jong

42. "Jag har stått på ett berg av ingen för ett ja." - B. Smith

43. "Jag tror fast att du aldrig ska spendera din tid på att vara det förra någonting." -Condoleezza Rice

44. "Jag kan ha smink, men jag kan kasta en fastball av dig på samma gång." -Jennie Finch

45. "En bra kompromiss är en där alla ger sitt bidrag." - Angela Merkel

46. ​​”Jag väljer att göra resten av mitt liv till det bästa i mitt liv.” - Louise Hay

47. ”Drama är väldigt viktigt i livet: Du måste komma vidare med en smäll. Du vill aldrig gå ut med ett vinkling. ”- Julia Child

48. "Om din hemmiljö är god och lugn och enkel är ditt liv bättre och lättare." - Lori Greiner

49. "Framför allt, var ditt livs hjältinna, inte offeret." - Nora Ephron

50. "Du borde behandla ditt äktenskap som ett företag som du inte vill låta misslyckas." - Lisa Ling

51. ”Det är en av de största gåvorna du kan ge dig själv att förlåta. Förlåt alla. ”- Maya Angelou

52. ”Ändra ditt liv idag. Spela inte om framtiden, agera nu utan dröjsmål. ”-Simone de Beauvoir

53. "Om du inte gör några anmärkningsvärda misstag på vägen tar du säkert inte tillräckligt med affärs- och karriärchanser." - Sallie Krawcheck

54. "Ett överskott av ansträngning kunde övervinna ett underskott av förtroende." - Sonia Sotomayor

55. ”Tvivel är en mördare. Du måste bara veta vem du är och vad du står för. ”-Jennifer Lopez

56. "Du kan vara ledaren i ditt eget liv." - Kerry Washington

57. "När du känner dig kopierad, kom ihåg att människor bara kan åka dit du redan har varit, de har ingen aning om vart du ska nästa." - Liz Lange

58. "Du kan inte behaga alla och du kan inte göra alla som dig." - Katie Couric

59. "Ingen förändrar världen som inte är besatt." - Billie Jean King

60. "Makt ges inte till dig. Du måste ta det. ”- Beyoncé Knowles Carter

---------------------------------------------------

 

61. "Det bästa att hålla fast vid i livet är varandra." - Audrey Hepburn

62. "Normalt är inte något att sträva efter, det är något att komma ifrån." - Jodie Foster

63. "Jag är alltid upptagen, vilket kanske är det främsta skälet till att jag alltid har det bra." -Elizabeth Cady Stanton

64. "Jag har lärt mig för länge sedan att det finns något värre än att sakna målet, och att det inte drar i avtryckaren." - Mia Hamm

65. ”När jag är hungrig, äter jag. När jag är törstig dricker jag. När jag känner för att säga något, säger jag det. ”- Madonna

66. "Att äga vår berättelse kan vara svårt men inte så svårt som att spendera våra liv på att springa från den." - Brene Brown

67. ”Jag försöker inte dansa bättre än någon annan. Jag försöker bara dansa bättre än jag själv. ”- Arianna Huffington

68. "Jag är alltid ständigt utanför min komfortzon." - Tory Burch

69. "Om du inte kan gå rakt fram, går du runt hörnet." - Cher

70. "Om du inte kommer ut ur lådan som du är uppvuxen i förstår du inte hur större världen är." - Angelina Jolie

71. "Alla lyser, med tanke på rätt belysning." - Susan Cain

72. "Om du är någon som människor räknar med, särskilt i svåra stunder, är det ett tecken på ett liv som levde på ett hederligt sätt." - Rachel Maddow

73. "När du omfamnar din skillnad, ditt DNA, ditt utseende eller arv eller religion eller ditt ovanliga namn, det är när du börjar lysa." - Bethenny Frankel

74. "Du kan inte vara det där barnet som står högst upp på vattenrutschbanan och tänker på det. Du måste gå ner i rännan. ”- Tina Fey

75. "Om du bara gillade dig, skulle du vara beredd att kompromissa med vad som helst när som helst och du skulle nå något." - Margaret Thatcher

76. "Utmaningen är inte att vara perfekt, det är att vara hel." - Jane Fonda

77. "Se inte på dina fötter för att se om du gör det rätt. Bara dansa. ”- Anne Lamott

78. ”Det finns två slags människor, de som gör arbetet och de som tar kredit. Försök att vara i den första gruppen; det finns mindre konkurrens där. ”- Indira Gandhi

79. "Alla karriärer går upp och ner som vänskap, som äktenskap, som allt annat, och du kan inte slå tusentals hela tiden." - Julie Andrews

80. "Det är förfluten tid för kvinnor att ta sin rättmätiga plats, sida vid sida med män, i de rum där folkets öde, där deras barns och barnbarns öde, bestäms." - Hillary Clinton

-------------------------------------------------------------------

 

81. "Jag skulle våga gissa att Anon, som skrev så många dikter utan att skriva under dem, ofta var en kvinna." - Virginia Woolf

82. "Att vara kvinna är en oerhört svår handel eftersom det huvudsakligen består av att handla med män." - Joseph Conrad, Chance

83. ”Väl uppförda kvinnor gör sällan historia.” - Laurel Thatcher Ulrich

84. “Lås upp dina bibliotek om du vill; men det finns ingen grind, inget lås, ingen bult som du kan sätta på mitt sinnes frihet. ”- Virginia Woolf

85. "Det vanligaste sättet att människor ger upp sin makt är genom att tro att de inte har någon." - Charlotte Brontë

86. ”Mod är som en muskel, vi stärker det genom användning.” - Ruth Gordon

87. "En tjej borde vara två saker: stilig och fantastisk." - Coco Chanel

88. ”När en man ger sin åsikt är han en man. När en kvinna avger sin åsikt är hon en tik. ”- Bette Davis

89. ”I politik, om du vill ha något sagt, fråga en man. Om du vill ha något gjort, fråga en kvinna. ”- Margaret Thatcher

90. ”Ingen kvinna vill verkligen att en man ska bära henne bort; hon vill bara att han vill göra det. ”- Elizabeth Peters

91. "Hur fel är det för en kvinna att förvänta sig att mannen ska bygga den värld hon vill ha, snarare än att skapa den själv?" - Anaïs Nin

92. ”Jag hatar att höra dig prata om alla kvinnor som om de var fina damer istället för rationella varelser. Ingen av oss vill vara i lugna vatten hela livet. ”- Jane Austen

93. "Bättre att vara stark än vacker och värdelös." - Lilith Saintcrow

94. ”Jag är tuff, jag är ambitiös och vet exakt vad jag vill. Om det gör mig en tik, okej. ”- Madonna

95. "Varför är kvinnor så mycket mer intressanta för män än män är för kvinnor?" - Virginia Woolf

96. ”Kvinnor måste alltid säga män att de är de starka. De är de stora, de starka, de underbara. I själva verket är kvinnor de starka. Det är bara min åsikt, jag är inte professor. ”- Coco Chanel

97. ”Jag önskar inte att kvinnor ska ha makt över män; men över sig själva. ”- Mary Wollstonecraft

98. ”Kvinnor tänker med hela kroppen och de ser saker och ting mer än män gör.” - Dorothy Day

99. "Varför är det tillåtet att män är besatta av sitt arbete, men kvinnor får bara vara besatta av män?" - Barbra Streisand

100. ”Kvinnor måste i synnerhet hålla ett öga på deras fysiska och psykiska hälsa, för om vi skurrar till och från möten och ärenden har vi inte mycket tid att ta hand om oss själva. Vi måste göra ett bättre jobb med att sätta oss högre på vår egen "att göra" -lista. "- Michelle 

-----------------------------------------------------

 

101. ”För att vara oföränderlig måste man alltid vara annorlunda.” - Coco Chanel

102. "Sluta bära din önskeben där din ryggrad borde vara." Elizabeth Gilbert

103. ”Sprid kärlek överallt där du går. Låt ingen någonsin komma till dig utan att lämna lyckligare. ”- Moder Teresa

104. ”Det som kvinnor ännu inte har lärt sig är att ingen ger dig makt. Du tar det bara. ”- Roseanne Barr

105. ”Det var vi, folket; inte vi, de vita manliga medborgarna; inte heller vi, de manliga medborgarna; men vi, hela folket, som bildade unionen. Män, deras rättigheter och ingenting mer; kvinnor, deras rättigheter och inget mindre. ”- Susan B. Anthony

106. ”En stark kvinna förstår att gåvor som logik, beslutsamhet och styrka är lika feminina som intuition och emotionell koppling. Hon värdesätter och använder alla sina gåvor. ”- Nancy Rathburn

107. ”En kvinna är hela cirkeln. Inom henne finns kraften att skapa, vårda och transformera. ”- Diane Mariechild

108. ”Jag vill göra är att jag vill göra det. Kvinnor måste försöka göra saker som män har försökt. När de misslyckas måste deras misslyckande vara en utmaning för andra. ” - Amelia Earhart

109. ”Se bara, alla er män. Jag ska visa dig vad en kvinna kan göra, jag ska gå över hela landet, jag ska tävla till månen ... Jag kommer aldrig se tillbaka. "- Edna Gardner Whyte

110. "Det bästa skyddet som en kvinna kan ha är mod." - Elizabeth Cady Stanton

111. ”Ta kritik på allvar, men inte personligen. Om det finns sanning eller meriter i kritiken, försök att lära av den. Annars låt det rulla direkt från dig. ”- Hillary Clinton

112. ”När vi talar är vi rädda att våra ord inte kommer att höras eller välkomnas. Men när vi är tyst är vi fortfarande rädda. Så det är bättre att tala. ”- Audre Lorde

113. "Vi ber rättvisa, vi ber om jämlikhet, vi ber om att alla de civila och politiska rättigheterna som tillhör USA: s medborgare ska garanteras för oss och våra döttrar för evigt."- Susan B. Anthony

114. "Om någon kan göra något 80 procent så bra som du tror att du skulle ha gjort det själv, måste du släppa det." - Sara Blakely

115. "Denna resa har alltid handlat om att nå din egen andra strand oavsett vad den är, och den drömmen fortsätter." - Diana Nyad

116. ”Du litar på vad du tycker. Om du splinterar dig själv och försöker glädja alla, kan du inte. ”- Annie Leibovitz

117. "När vi gör det bästa vi kan, vet vi aldrig vilket mirakel som sker i vårt liv eller i en annans liv."- Helen Keller

118. "Varje kvinna som förstår problemen med att driva ett hem kommer att närma sig att förstå problemen med att driva ett land."- Margaret Thatcher

119. "Om du följer alla regler, missar du allt kul."- Katharine Hepburn

120. ”Jag tror att var och en av oss har ett personligt kall som är lika unikt som ett fingeravtryck - och att det bästa sättet att lyckas är att upptäcka vad du älskar och sedan hitta ett sätt att erbjuda det till andra i form av service , arbetar hårt och tillåter också universumets energi att leda dig. ”- Oprah Winfrey

-------------------------------------------------------

 

121. Livet mäts inte av antalet andetag vi tar, utan av de ögonblick som tar andetaget bort. ”- Maya Angelou

122. "Om du hittar någon du älskar i ditt liv, hänga sedan på den kärleken." - Prinsessan Diana

123. "Själv redan: vi har kraften att föreställa oss bättre." - J.K. Rowling

124. "När du är genom att ändra, är du igenom." - Martha Stewar

125. ”Vi måste börja arbeta med idén att vi ska lära oss varje dag. Jag lär mig, även på min position, varje dag. ”- Chanda Kochha

126. "Beröm för alltid vad som gör dig unik, för du är verkligen en gäspning om det går." -Bette Midle

127. "Stil är ett sätt att säga vem du är utan att behöva prata." - Rachel Zo

128. "Döda verkar mindre ledsen än att ha levt för lite." - Gloria Steine

129. "När jag tror på något är jag som en hund med ett ben." - Melissa McCarth

130. "Kvinnor som ber om höjningar borde inte bara veta deras värde, utan de bör be med förtroende för att de hjälper företaget att lyckas." - Senator Kirsten Gillibran

131. "När du är blå eller ensam eller slagen av någon förnedrande sak du gjorde, är botemålet och hoppet att bry sig om andra människor." - Diane Sawye

132. ”Jag måste lyssna bra så att jag hör vad som inte sägs.” - Thuli Madonsel

133. "Jag försöker leva i lite av min egen glädje och inte låta folk stjäla det eller ta det." -Hoda Kot

134. ”Det är inte frånvaron av rädsla, det övervinner det. Ibland måste du spränga igenom och ha tro. ”- Emma Watso

135. "Och dagen kom när risken att hålla sig fast i en knopp var mer smärtsam än risken som det tog att blomstra." - Anaïs Ni

136. ”Jag lärde mig medkänsla från att bli diskriminerad. Allt dåligt som någonsin har hänt mig har lärt mig medkänsla. ”- Ellen DeGener

137. ”Att vara intellektuell skapar många frågor och inga svar. Du kan fylla ditt liv med idéer och fortfarande gå ensamt hem. Allt du verkligen har som verkligen betyder är känslor. Det är vad musik är för mig. ”- Janis Joplin

138. "Livet krymper eller expanderar i proportion till ens mod."- Anais Nin

139. ”Lär dig av andras misstag. Du kan inte leva tillräckligt länge för att göra dem alla själv. ”- Eleanor Roosevelt

140. ”När jag är trött, vilar jag. Jag säger: "Jag kan inte vara en superkvinna idag." ”- Jada Pinkett Smith

-------------------------------------------------------

 

141. "Många får råd, bara den kloka vinsten av det." - Harper Lee

142. ”Kvinnor kommer bara att ha verklig jämlikhet när män delar med sig ansvaret för att ta upp nästa generation.” - Ruth Bader Ginsburg

143. "En kvinna är som en tepåse - du vet aldrig hur stark hon är tills hon kommer i varmt vatten." - Eleanor Roosevelt

144. "Att ta glädje är en kvinnas bästa kosmetika." - Rosalind Russell

145. ”Jag vet att Gud inte kommer att ge mig något jag inte klarar av. Jag önskar bara att han inte litade så mycket på mig. ”- Moder Teresa

146. ”Öde är ett namn som ofta ges i efterhand till val som hade dramatiska konsekvenser.” - J. K. Rowling

147. ”Jag kunde inte på någon ålder nöja mig med att ta min plats vid branden och bara titta på. Livet var tänkt att levas. Nyfikenhet måste hållas vid liv. Man får aldrig av någon anledning vända ryggen på livet. ”- Eleanor Roosevelt

148. "Vi måste tro att vi är begåvade för något, och att denna sak, till vilken kostnad som helst, måste uppnås." - Marie Curie

Kolla in det här: 110 bästa citat från framgångsrika människor

149. ”En kvinna med en röst är per definition en stark kvinna. Men sökandet efter att hitta den rösten kan vara anmärkningsvärt svår. ”- Melinda Gates

150. "Framgång ger upphov till förtroende." - Beryl Markham

--------------------------------------------------