Jag har reagerat starkt på detta med astra vaccin...att Sverige har bestämt att vi gamla skall ha det men inte dom yngre och medelsåldern...där ser man att vi gamla klassas ganska ner och diskrimineras hela tiden...vi har inget värde längre i samhället tycket politikerna och även vissa andra.
Man värnar on yngres liv, men skiter i oss äldre...det finns ju allvarliga biverkningar i astras vaccin...men trots allt är man i Svegide glada att kunna vaccinera gamlingar med det.
Alla vet t.ex vad som hände i äldrevården...en massa åldringar dog på grund av stora allvarliga brister i äldrevården...inte mycket har gjots sedan dess...samma dåliga situation fortsätter...det värsta är väl att personalomsättningen är stor, många  timanstälda.
Och nu detta med astras vaccin...jag ser rött när jag tänker på detta...detta är oacceptabelt...jag sa nej till astras vaccin...en person som bokade tider, blev arg på mig och vägrade svara på mina frågor...det är så äldre behandlas i Sverige, tyvärr.
Tycker faktiskt att vi äldre som vägrar ta astras vaccin på grund av rädsla. borde få annan vaccin, det finns ju...men nej, vi tvingas till astras vaccin och om vi nekar, får vi inget...kärringen på"vårdcentralen sa till mig att hon skall registrera att jag har vägrat...gör det sa jag...hon frågade igen, skall du ta vaccin tid...jag sa, nej, jag tackar nej, hon stängde telefonen.
---------------------------------------------------
Jag ogillar skarpt människor som visar upp sin makposition och spelar ett elakt lekt, utan hänsyn till andras känslor...

ase1.jpg?1604435473