September 2015. Säpo-agenten Fatimas karriär har avstannat efter ett allvarligt misstag. En dag får hon ett mycket oroande samtal. Pervin, en ung, svensk kvinna, sitter fast i Raqqa där hennes make Husam är ansluten till IS. Hon lever i ständig skräck över det besinningslösa våldet runt henne och fruktar för sitt och sin dotters liv. Hon måste ut nu! Fatima tvekar, men ändrar sig när Pervin berättar att maken och hans grupp av svenska jihadister planerar ett storskaligt terrordåd i Sverige
- google -

Började titta på serien, men vet inte om jag vill fortsätta att följa serien...verkar inte vara spännande iaf så här i början...förmodligen tröttnar jag ganska fort på serien...den är inte riktigt i min smak...och för det första, jag avskyr allt vad har med terrorism att göra, det är så korkat, ointelligent, dåraktiga idioter, dom är dårar och inget annat...därför är jag inte intresserad av denna serie heller.