– Jag tror att det är ännu värre för unga tjejer i dag än när jag var ung. Jag tror att det är piss faktiskt, samtidigt som vi lever i en nyliberal tid där vi låtsas att det går framåt. Det är livsfarligt att hela tiden säga det, för om vi fortsätter att upprepa det kommer de som har andra erfarenheter inte att tas på allvar. Vi säger att vi lever i ett feministiskt samhälle, men jag skulle ändå säga att kvinnor lever i ett krig – hela tiden. Det spelar ingen roll om man så bor på Östermalm, det är skit för kvinnor.
– Till alla unga tjejer vill jag säga att de ska alliera sig med andra kvinnor, det är de som kommer att hålla er om ryggen resten av livet. Och var solidarisk med andra tjejer och kvinnor. 
- allas -

Kvinnor kan vara väldigt elaka mot varandra...avundsjuka och så...och kvinnor skvallrar om varandra jätte mycket...onödigt skvaller och eller elakt baktal...allt detta börjas redan i grundskolan, tyvärr.
Kvinnor brukar ha lägre löner än män i samma arbete, osv osv.
Kvinnor, älska varandra...stötta varandra, tillsammans blir vi starka.

blomma2.jpg?1598224232