Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på.
- Alec Guinness

natur1.jpg?1594361285

Bästa sättet att reagera på illa-sinnad prat/skriverier, är att ignorera det. Den ”elake” väntar ju att folk skall bli arga på han/hon, så att den ”elake” får fortsätta att sprida sina negativa vibrationer.
Ett annat sätt är att ”mata inte trollen”. När trollen får ingen mat, tystnar d så småningom och kanske går d annanstans efter mer mat.
Felet d flesta gör, är att man matar trollen, man blir arg, man låter trollet suga energi från en. Tills man kanske en vacker dag upptäcker att det är meningsöst. Och många låter d ”elaka” suga sin energi genom att prata med d eller svara på deras skriverier.
Jag har för länge sedan upptäckt att det är ingen mening att låta rasister och islamofobister suga min energi. Jag håller mig borta från sådana. Kan läsa vad d skriver, men svarar aldrig på deras tal eller skriverier. Däremot kan jag skriva om d t.ex i bloggen, men då utan att tappa min energi.