Sverige har en stor åldrande grupp...1,6 miljoner tillhör riskgruppen 70-plus...hittills kan man säga att många äldre har tagit hand om sig och har inte blivit smittade av corona, eller dött av corona...
Tänk om det kommer en andra stor corona-våg i Sverige...hur skall det gå då...kommer äldre på särskilda boenden dö igen...och dom som har hemtjänst...dessa grupper träffar aldeles för många timvikariat, så det är stor risk att smittan sprids igen bland denna grupp av äldre.
Nu är det sommar och varmt och många reser inom Sverige nu när det tillåts igen...smittan kommer troligemn att öka igen
Hoppas att alla 70-plussare som klarar sig själva, tar hand om sig så att dom blir inte smittade av corona...det säkraste är ju att stanna hemma och fortsätta isolera sig så mycket som möjligt.
Jag fortsätter att isolera mig och skydda mig så som jag gjort nu ca 3 månader...det går bra...det behövs bara mycket tålamod och det tycks jag ha.
- fPlus - SR - SvD -

sehe3.jpg?1590022124