oa1.jpg?1623767823

Alla måste äta...dom flesta äter kött...en liten del av Jordens befolkning är vegetarianer eller rent av veganer.
Själv är jag vegetarian, varit det många många år...varför vegetarian...blev äcklad av köttet, man känner allt mellan tänderna, det blev för mycket för mig helt enkelt.
Det där vad man äten är var och ens egen sak...man skall inte döma andras matvanor...man måste alltså kunna vara accepterande även vad gäller matvanor.
Min son äter kött, jag lagar oftast hans mat, det går bra :)
Själv äter jag växtbaserat mat mest...jag dricker inte mjälk...men kan äta t.ex ägg...älskar ost, all ost, både animalisk och vegansk.
Det är vanligt att ibland får man idetorka vad gäller matlagning, precis som ordtorka ibland ;) ..då upplever jag det lite jobbigt att tänka på vad laga för mat.
----------------------------------------------------------
Idag blir det hamburgare...kötthamburgare för min son och vegetarisk hamburgare för mig...ah det skall bli jätte gott med alla tillhörande saker.