Andlighet...Är det religiositet? Är det andra djupa tankar, funderingar om livet och allt annat? Jag har träffat många kvinnor som säger sig vara andliga, men inte religiösä. Ändog pratar d om Gud, himmelen, änglar, d ber böner till Gud, mm. D tror andevärlden, d tror på livet efter döden…D verkar religiösä i sitt prat. Men vill inte erkänna sig vara religiösä. Varför? Skäms d? Det är nyandlighet kanske, en religion som är en blandning av religion och new age.- För mig är andlighet något man tänker, djupa tankar, filosoferande om livet, meditation, att älska alla människor, att vilja bevara Jorden ren och mycket mer…men allt detta utan något övernaturligt troende. Ofta faller jag för new age tänkande, men någonting tar alltid mig tillbaks. Med andra ord, tycks jag för det mesta vilja vara stadigt med fötterna på jorden. Andlig kan man iaf vara.

😇  😌