Det krävs bara en enda solstråle för att jaga skuggorna på flykt.
Franciskus av Assisi

Du kan mer än du tror – glöm aldrig det. 
Kristian Gidlund

Sluta vänta – ingen annan kan göra dig lycklig utom du själv. 
Anna Lindman

Om du alltid försöker vara normal, kommer du aldrig få reda på hur otrolig du kan vara. 
Maya Angelou

Fråntagen sin frihet har man ändå kvar inom sig att bestämma vem man är och vad man vill göra. 
Martin Schibbye

Världen är så mycket mer extraordinär än våra tankar om den. 
Jack Kornfield

Livets olika skuggor gör målningen vackrare. 
Mike Dolan

Det är en bra idé att alltid göra något avkopplande innan du fattar ett viktigt beslut. 
Paulo Coelho

Ingenting försvinner förrän det har lärt oss vad vi behöver veta. 
Pema Chödrön

Ofta finns det du söker mitt framför dig. 
Okänd

Vetande kan man förmedla, men inte vishet. 
Hermann Hesse

Jag var som starkast när jag skrattade åt min svaghet. 
Okänd

Det enda jag vet är att jag ingenting vet. 
Sokrates

Du kan inte förändra något om du inte lägger märke till det. Medvetenhet är första steget. 
Dawn Abraham

Varje tanke är ett frö. Om du sår vildapel, räkna inte med att skörda Golden Delicious. 
Bill Meyher

Människor är ensamma eftersom de bygger väggar istället för broar. 
Joseph F. Newton

Hopp kostar inget. 
Colette

Sanningen finns alltid nära till hands, inom din räckvidd. 
D.T. Suzuki

Det finns mer i livet än strävan att öka dess hastighet. 
Mahatma Gandhi

Gör något idag, som ditt framtida jag kommer att tacka dig för. 
Rachel Bråthén

Den enklaste lösningen på de flesta ekonomiska problem är att spendera mindre. 
Okänd

Vi är alla här av en anledning. Sluta vara fånge i det förflutna. Var arkitekten för din framtid.
Robin Sharma

Det du accepterar, det går du bortom. Det du gör motstånd mot, det håller dig fast. 
Eckhart Tolle

Din storhet bygger inte på vad du har, utan vad du ger. 
Okänd

Färre saker. Mer utrymme. 
Joshua Becker

Skillnaden mellan elände och lycka är vad vi gör med vår uppmärksamhet. 
Sharon Salzberg

Du har inte levt förrän du gjort något för någon som inte kan återbetala dig. 
John Bunyan

Det är omöjligt att bygga sin egen lycka på andras olycka. 
Daisaku Ikeda

Du föddes med två öron och en mun. Tala mindre, lyssna mer. 
Swami Satchidananda

Sådant sinne, sådan person. 
Okänd

Kom ihåg, väldigt lite krävs för att leva ett lyckligt liv.
Marcus Aurelius

I samma stund som du accepterar utmaningarna du möts av, så öppnas dörren. 
Rumi

Allt är förklädda lärdomar. 
Okänd

Jag bestämde mig för att inte bry mig så mycket om destinationen, utan helt enkelt njuta av resan. 
David Archuleta

Var tacksam för det du har.
Okänd

Ju mer ljus du släpper in, desto ljusare blir världen du lever i. 
Shakti Gawain

Långsamt leder också någonstans. 
Lisa Nilsson

Varför jämföra dig med andra? Ingen annan i hela världen kan göra ett bättre jobb på att vara du än du.
Okänd

Varje gång du avlägsnar negativitet i ditt liv, skapar du utrymme för mer positivitet.
Okänd

När jag argumenterar med verkligheten, så förlorar jag varenda gång. 
Björn Natthiko Lindeblad

Jag har genomlidit en del hemska saker i mitt liv, varav några faktiskt hände i verkligheten. 
Mark Twain

Mitt mål är inte längre att få mer gjort, utan att ha mindre att göra. 
Francine Jay

Ibland måste vi våga hoppa först, och bygga våra vingar på vägen ner. 
Annie Dillard

Du lever bara en gång, men om du gör det rätt, så är en gång tillräckligt.
Mae West

Varje dag är en bra dag. 
Yunmen Wenyan

Det handlar om resan, inte destinationen. 
Okänd

Förnuftet är en tjänare, intuitionen är en gåva. I vår kultur har vi gjort tjänaren till mästare och glömt gåvan.
Albert Einstein

Att inte välja är också ett val.
Okänd

Våga bestämma dig innan huvudet kommer in och tar kommandot över hjärtat. 
Rachel Bråthén

Man kan aldrig stiga ned i samma flod två gånger.
Herakleitos

Det som ligger bakom dig och det som väntar framför dig är ingenting jämfört med det som finns inom dig. 
Robin Sharma

Kostnaden för vad som helst är summan av liv du byter det mot. 
Henry David Thoreau

Ibland kommer våra största insikter från våra misslyckanden, inte från våra prestationer. 
Okänd

Dröm det inte, var det.
Richard O'Brien

Gräset är alltid grönare där du vattnar det. 
Neil Barringham

Detta ögonblick är ditt liv. 
Omar Khayyam

Det spelar ingen roll vem du brukade vara. Det enda som betyder något är vem du väljer att bli. 
Okänd

Ditt förflutna är bara en berättelse. När du inser det, då har det inte längre någon makt över dig. 
Okänd

Medan vi försöker lära våra barn om livet, lär våra barn oss vad livet verkligen handlar om.
Angela Schwindt

Relationen vi har till oss själva avgör vilken relation vi har till andra. 
Okänd