Sitt hemma en hel månad utan att göra något alls. När du sedan börjar röra på dig igen, går ut och så, märker du att du har inga krafter kvar. Att sova, andas, arbeta och äta, det räcker inte. Man måste varje dag ta långa promenade i raskt takt, för att hålla konditionen. Eller om man är ung, kan man ju träna.
– När jag arbetade, var det ibland lite si och så med fysisk aktivitet. Jag var trött, ont i kroppen och så…jag orkade inte alltid. När man har ont, är det inte världens lättaste sak att ta långa promenaden ovanpå arbetet.
– Men nu är det andra tider för mig. Jag har all tid i världen att promenera hur länge som heslt.
– Regelbunda, dagliga långpromenader gör bra för kroppen och psyket. På det viser slipper man en massa onödiga sjukdomar. Men men, man skall även äta rätt. För mycket fibrer är inte bra, lagom är bra, det upptäckte jag nyligen

S2.jpg?1588860916