Vill du ha mig sådan som jag är? Eller vill du ändra på mig till en annan? Om du vill ha mig sådan som jag är, då älskar du mig villkorslöst. Vill du ändra mig till sådant du anser att jag borde vara, då älskar du mig inte, utan du älskar din dröm-kvinna, dröm-kvinnan som du skapat själv i dina tankar och samtidigt är du missnöjd med mig. Varför är det så vanligt att vilja ändra på andra människor? Är det så att du ser dina egna fel hos mig? Tänk efter lite? Du har inga rättigheter att ändra på mig. Du skall istället ändra på dig själv, ändra på sådant i ditt beteende som du är missnöjd med mig. Att spegla sig i andra, kan hjälpa dig att se dina egna fel. Men spegla i all tysthet, annars finns det alltid en risk att du skapar konflikter i din omgivning på grund av ditt eget beteende.
Jag vet, jag skrev i jag form, men egentligen handlar det inte om alltså mig, utan bara mina tankar om detta.