Tar emot ibland att vara på nätet, 

bloggandet är inte viktigt, inte viktigt alls, 
bloggar för nöjes skull och av nyfikenhet, 
i diskussionforum går det vilt till, 
nyfiket tittar jag hur folk beteer sig mot andra, 
ibland frågar jag, vad gör du och varför, 
på nätet är många inte sig själva, dom spelar roller, 
många kastar bort sina hämningar, 
och visar aggressivitet och odska mot andra, 
är ganska trött på tillgjorda människor på nätet just nu, 
vissa vill ha någonting av nätlivet, 
jag vill längre ingenting av nätlivet, 
jag iaktar helst på andras beteende och undrar, 
hur beteer jag mig då, konstigt, eller, 
jag är också en konstig kuf faktiskt, det är jag 
och det vågar jag att erkänna, jag är gammal, 
därför vågar jag erkänna detta, förresten, 
vad är normalt och vad är onormalt, 
att våga vara sig slälv är en gåva att ta till sig, 
det är tillåtet att vara annorlunda och våga visa det utåt,