Ett träd vars stam är grov som ett famntag har vuxit ur ett litet strå.
Lao Zi

Den som kan glädjas åt lite har mycket att glädjas åt.
Okänd

Var du än är, vad du än gör, var närvarande.
Eckhart Tolle

Låt inte andras beteende störa din inre frid.
Dalai lama

Om du försöker ignorera en knackning på din dörr, skrik då inte ”Nej!” när någon frågar: ”Är det någon hemma?”
Nalle Puh

Hur hemskt livet än tycks vara, finns det alltid någonting man kan göra och lyckas med. Så länge det finns liv, så finns det hopp.
Stephen Hawking

Att tänka kreativt är att skapa harmoni mellan sinne, känsla och handling.
Jiddu Krishnamurti

Du är det du tror dig vara.
Paulo Coelho

Var inte beroende av tid. Tid är död. Den som väntar, dör. Livet är endast NU.
Nisargadatta Maharaj

Den sanna kärleken liknar cirkeln, och cirkeln har inget slut.
Okänd

Endast genom att icke kämpa med andra undgår man att drabbas av harm.
Lao Zi

I ett inglasat centrum irrar människan, hon har glömt adressen.
Tomas Andersson Wij

Allt vi fokuserar på växer. Så enkelt är det.
Karin Lega

Jag ser mig själv och behöver inte ägna mig åt andras bild av mig.
Björn Kjellman

Mot livets slut är våra frågor enkla: Levde jag fullt ut? Älskade jag ordentligt?
Jack Kornfield

Att förlåta är att frige en fånge och upptäcka att fången var du.
Okänd

Ibland är en båt en båt och ibland är den närmast en olyckshändelse. Det beror alldeles på om du är över eller under den.
Nalle Puh

Det är lättare att slåss för sina principer än att leva upp till dem.
Alfred Adler

Livet, jag älskar dig. Allt är fantastiskt.
Simon & Garfunkel

Du kan enkelt undvika kritik genom att aldrig säga något, göra något eller vara någon.
Aristoteles

All identifikation med form leder till lidande.
Buddha

I ett inglasat centrum irrar människan, hon har glömt adressen.
Tomas Andersson Wij

Allt vi fokuserar på växer. Så enkelt är det.
Karin Lega

Jag ser mig själv och behöver inte ägna mig åt andras bild av mig.
Björn Kjellman

Mot livets slut är våra frågor enkla: Levde jag fullt ut? Älskade jag ordentligt?
Jack Kornfield

Att förlåta är att frige en fånge och upptäcka att fången var du.
Okänd

Ibland är en båt en båt och ibland är den närmast en olyckshändelse. Det beror alldeles på om du är över eller under den.
Nalle Puh

Det är lättare att slåss för sina principer än att leva upp till dem.
Alfred Adler

Livet, jag älskar dig. Allt är fantastiskt.
Simon & Garfunkel

Du kan enkelt undvika kritik genom att aldrig säga något, göra något eller vara någon.
Aristoteles

All identifikation med form leder till lidande.
Buddha

Ibland innebär kärlek att släppa taget när du egentligen vill hålla i hårdare.
Okänd

Andra människor och saker kan hindra dig för stunden. Du är den ende som kan göra det för alltid.
Zig Ziglar