Citat av Mahatma Gandhi

Tillfredsställelse ligger i prestationen, inte i det uppnådda.
Mahatma Gandhi

De svaga kan aldrig förlåta. Förlåtelse är de starkas attribut.
Mahatma Gandhi

Dagen då kärlekens makt upphäver kärleken efter makt, då kommer världen att veta vad fred innebär.
Mahatma Gandhi

Om man så står ensam, så är sanningen alltid sanning.
Mahatma Gandhi

När jag misströstar tänker jag på att i alla tider har sanningen och kärleken alltid segrat.
Mahatma Gandhi

”Öga för öga” slutar med att hela världen blir blind.
Mahatma Gandhi

Varje kväll när jag somnar, dör jag. Och när jag vaknar nästa morgon är jag pånyttfödd. ~ Mahatma Gandhi
Mahatma Gandhi

Det finns mer i livet än strävan att öka dess hastighet.
Mahatma Gandhi

Öga för öga, gör hela världen blind.
Mahatma Gandhi

Det är inte alls för sent. Du vet bara ännu inte vad du är kapabel till. 
Mahatma Gandhi

Lycka är när det du tänker, det du säger, och det du gör är i harmoni.
Mahatma Gandhi

Styrka kommer inte från fysisk kapacitet. Det kommer från en oemotståndlig vilja.
Mahatma Gandhi

Där det finns kärlek finns det liv. 
Mahatma Gandhi

Ett uns praktiserande är värt mer än ett ton predikande. 
Mahatma Gandhi

Vi måste vara förändringen vi vill se. 
Mahatma Gandhi

Lev som om du skulle dö i morgon. Lär som om du skulle leva för alltid.
Mahatma Gandhi