JAG---40.jpg?1563671284

Känner starkt, precis allt, 
högkänslighet har format mig 
till det jag är idag, 
jag mår bra, 
ibland tar känslorna över, 
men jag mår bra, 
jag accepterar mig numera, 
jag är unik, jag är jag, 
jag och mina känslor :)

Fast man är jätte känslig och haft mycket problem i sitt liv på grund av HSP, så man kan faktist genom många årtionden lära sig att må bra..att inte alltid låta känslorna ta över ens liv...ju äldre man blir, desto bättre bli det...HSP kan upplevas som en stryrka, som en tillgång...man är ju oerhört känslig vad gäller andra människor...man ser direkt vad dom behöver, hur dom fungerar, osv...man är känslig för andras sinnesstämning, man blir lätt påverkad av andras känslor och det kan upplevas jobbigt...men det går...man skall ha tålamod med sig själv.