mo5.jpg?1604544751

Här har man unika läsare...kanske inte jätte mycket...men det normala för mig är just nu någonting 50-60 unika läsare per dygn...tidigare hade jag ca 150...men läsarantalet sjönk när jag började leka med mina sk månadstaggar under flera veckors tid...nåja, allt kan hända, visste det att det skulle bli så...men för mig spelade det faktiskt ingen roll...är nöjd som det är just nu
Jag skrev mycket på min svenska blogg i en svensk bloggportal...där hade jag jätte mycket läsare...men skulle tro att folk bara tryckte på en av mina bilder av nyfikenhet och så klart även min blogg i en lista...just nu skriver jag där bara kanske en gång per vecka eller en gång per två veckor...men trots det hade jag senast över 8 000 läsare igår...vet att dessa är inte unika läsare.
Men det finns en kvinna där som hängde efter min vad kom till läsare...jag låg på första plats och hon var tvåa...nu har hon under ca två måbader rusat till första platsen och helt plötsligt har hon miljoner fler läsare sammanlagt i sin blogg än vad jag har...det luktar fusk på långa vägar :) ..men vem bryr sig...jag struntar i avundsjuka kvinnor...skrattar åt dom...hon berättar bara var  hon gjort tidigare, efter sig gamla dagbok om jag har fattat det rätt...hur kan hon fuska...hon måste ha befogenheter att lägga till sig extra antal läsare. 
Alla bloggräknare borde läsa av bara unika läsare och inget annat.
Jag har min enbart finskspråkiga blogg här på Vuodatus, men har aldrig fått många läsare, tyvärr...kanske är det därför jag skriver dit väldigt väldigt sällan.
Detta att blogga...ibland känns det tungt och jobbigt...men för det mesta är det kul...i denna blogg skriver jag både på svenska och på finska, dock mest på svenska
Skriver inga märkvärdiga saker...strävar inte efter något...skriver bara mina tankar och åsikter
Har sett att jag har trogna läsare i vissa länder, utomlands...hade tidigare många läsare från USA och Danmark...nu har det blivit minde av dom...men det är alltid kul när svenskar eller finländare utomlands läser min blogg...även i Norge tycks jag ha fåtal läsare
Detta med bloggosfär är som en egen värld
En finsk kvinna klagade en gång att jag skriver på fel språk, hon gillade väl inte svenska språket...en finsk kvinna sa till mig att är det inte unga kvinnor som sätter sina egna bilder på sina bloggar...hon menade att varför jag gammal kvinna sätter mina bilder på bloggen ;) ..för det mesta har jag fått vara i fred med mitt skrivande och det är jag tacksam för.
Det är enormt bra att man har möjlighet att skriva sina tankar i bloggen...det är jag mycket tacksam för :)