Livet rullar vidare i dessa coronatider...sova, vaken, laga mat, diska, städa, titta på tv...titta på filmer och serier...titta på fakta program...motionera inne, antingen gymnastisera eller "gå på plats"...man måste hålla kroppen i gång...vill inte gå ut ännu...isolerat mig nu äver 4 månader redan...har vant vid det här nu...mår faktiskt bra, psyket känns starkt...helt ensam är jag ju inte, men isolerar mig från omvärlden, alltså en fysisk isolering från samhället.
Vissa säger att många äldre mår dåligt...vi är många olika slags personer...vissa mår dåligt, vissa mår bra...man måste försöka hitta balansen i livet även i dessa svåra tider...man kan ju ingenting göra åt detta...så det är bara att gilla läget, acceptera läget, då mår man bra...ingen mening att vara sur elle arg på något man kan inte ändra på...det enda som gäller, acceptera.
Oj var rent det är när man städar ofta...i frysen finns mycket mat jag lagat, så det är bara att ta det ut och äta...har börjat planera maten två tre dagar framåt.
Jag spelar mahjong på nätet...det är bra hjärngymnastik...fyller även på korsord på nätet...måste hålla hjärnan i gång.
Livet rullar sakta framåt...är ganska nöjd med min tillvaro just nu...saknar inte samhället måste jag säga...det känns skönt att vara med sig själv...har aldrig gillat att ha mycket folk runt om mig...är annars social, men gillar ensamheten mer, har alltid gjort det...tänker inte ens numera att när skall vaccinet komma...vacccinet kommer när det kommer...tror nog att jag kan stå ut ganska länge.

SEmittimellan.jpg?1587121415