Var tredje månad skickar Vattenfall sin räkning...inte elräkning, men deras andra så kallade räkning...och den är förbannat hög...varje gång nästan 1 000 kr...några månader sedan skrev dom att dom höjer räkningen jätte mycket och det gjorde dom...så klart reagerade jag och skrev elavtal med ett annat bolag...men denna 1 000 kr per kvartal måste jag betala Vattenfall...tycker att det är rena rama råneriet...min el kostar bara ungefär 300-400 kr per kvartal...men denna förbannade Vattenfall-räkning...ser rött varje gång den räkningen kommer.
Hur kan Vattenfall vara så giriga? ..betalar alltså elen inte till Vattenfall, det jag betalar är deras elnät.
Tyvärr vet dessa stora bolag att enskilda människor kan inget göra åt deras girighet...läste tidigare att  Vattenfall hade fått kritik och beordades att sänka elnät avgiften, men ingenting har hänt och kommer väl inte att hända heller skulle jag tro

kvist-och.himmel.jpg?1589295307