JAG---40.jpg?1563671284

Många människor har jag puttat bort från mitt liv...andras kaosaktiga liv och kritiserandet, störde mitt sinnesfrid...en efter en gjorde jag slut på bekantskapet...hittills har jag inte ångrat mig...livet känns mycket bättre när jag slipper deras kritik...Jag är inte en sämre människa än dom fast jag är lite annorlunda...människor som kan inte acceptera mig sådan jag är, är inte mina vänner...dom har ingen makt att förändra mig...bara jag kan förändra lite mig om jag vill...men det vad kritikerna säger, skiter jag i, har alltid skitit i vad dom sagt.Jag är jag...jag kan inte bli som dom...jag vill inte bli heller som dom.
Numera accepterar jag mig själv...och har fått fri i sinnet, i själen...lever faktiskt ett ganska så harmonikst liv numera...självklart är jag tacksam för dom bekanta som tidigare hjälpte mig i vissa svåra situationer...men livet har gått vidare...jag mår mycket bättre när dessa människor är ut ur mitt liv..

Det låter som att jag skulle inte tåla kritik...visst tål jag kritik, men kritik har aldrig någonsin hjälpt mig, inte det minsta, tvärtom skulle jag säga...kritik har en trärande verkan på alla människor...kritik betyder ju att du är fel, ändra dig, bli så här eller så där,