Skapelsen av tusen skogar finns i ett enda ekollon.
Ralph Waldo Emerson

Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår.
Okänd

I min hydda denna vår, finns inget – och allt!
Sodo

Visst verkar det alltid vara så, att vi inte inser vad vi har förrän det är borta.
Joni Mitchell

Vissa nederlag är större triumfer än segrar.
Michel de Montaigne

Jag har aldrig sett någonting fult i hela mitt liv.
John Constable

Jag har inget som du inte redan har. Den enda skillnaden är att jag inte har något annat. ~ Jesus (som karaktär i boken ”En […]
Jesus

Den som definierar sig själv känner inte till sitt sanna jag.
Lao Zi

Bästa vägen ut är alltid genom.
Robert Frost

Varje människa har alla århundraden inom sig.
John Morley

Det du räds, drar du till dig.
Tomas Andersson Wij

Det är lättare att reagera än att agera.
Carlos Ruiz Zafón

Ingenting under solen är beständigt.
Okänd

Du är fullkomlig här och nu, du behöver absolut ingenting.
Nisargadatta Maharaj

Syftet med livet är att vara lycklig.
Dalai lama

Handling absorberar oro.
Angeles Arrien

Bakom allt – en anledning.
Ian Brown

Säg mig vad du yvs över, så ska jag säga dig vad du saknar.
Okänd

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
Nalle Puh

Allt som kan uppstå försvinner också.
Buddha

Jag siktade mot himlen. Landade platt på marken. Men solen stiger på nytt.
Salem Al Fakir

Lev enkelt, så att andra människor helt enkelt kan leva.
Okänd

Jag har hellre ett liv fullt av misstag än ett hjärta fullt av ånger.
Okänd

Kamelresor börjar eller slutar inte, de ändrar form.
Robyn Davidson

Många av livets misslyckanden består av människor som inte insåg hur nära framgång de var när de gav upp.
Thomas Edison

Om jag får 1000 idéer på ett år och en är användbar, då är jag nöjd.
Alfred Nobel

Ingen är bättre än dig på att vara du.
Okänd

Det handlar inte om vad man är utan vart man vill.
Caroline Nilsson

Den som äger den största godheten verkar utan att ha anledning därtill.
Lao Zi

Du kan inte hitta dig själv genom att blicka in i det förflutna. Du kan hitta dig själv genom att kliva in i nuet.
Eckhart Tolle

Titta in till någon när som helst om du känner för det. Säger de ”Usch, är det du!” kan du ju titta ut igen.
Nalle Puh

Vad skulle du göra om du inte var rädd?
Spencer Johnson

Min själ väger inte mer än drömmen i en fjäril.
Björn Ranelid

Allting har sin skönhet, men alla ser den inte.
Konfucius

Många verkar ha en klar uppfattning om hur andra människor ska leva sina liv, men få om hur de ska leva sitt eget.
Paulo Coelho

Det är inte vad du gör, utan vad du slutar att göra, som är avgörande.
Nisargadatta Maharaj

För alltid är sammansatt av nu:n.
Emily Dickinson

Äkta glädje återfinns inte i det som kommer och går, utan i det som är.
Rumi

Om du vill bli älskad, älska själv.
Ovidius

Den stora vägen är jämn, men folket älskar att ta omvägar.
Lao Zi

Lidande är nödvändigt tills du inser att det är onödigt.
Eckhart Tolle