Det är sååå lätt att skylla på andra, när ens liv går dåligt...Det är inte lätt att se sina egna fel...det är inte lätt att förstå att alla har en fri vilja...en vilja...att själv välja vad man gör i sitt liv...vilka val man gör...vad man pratar, osv osv...Varför är det så svårt? ...Kan det berå på att det är också sååå svårt att själv ta ansvar för sina dåliga val? ..Valet är nästan alltid fritt...vårt eget val...ingen tvingar oss...Människan bör undersöka sitt inre...sinnernas påverkan på handlingar...Allmänt kan man väl säga att vi alla är mer eller mindre våra sinnes slavar...sinnet är herre över människan...När man vet detta...kan man sakta men säkert börja förstå sitt eget handlande...och kanske agera lite bättre i situationer man har dålig omdöme...
Mycket dumma val har t.ex jag gjort i mitt liv...och även sagt att skulden ligger inte hos mig...nu när jag är fri som en fågel...känns livet mycket lätt...inte brottom någonstans...gör vad jag vill...Förstår nu att livet kan vara oerhört fel på grund av att man gjort dåliga val...jag själv har regisserat mitt liv...precis som alla andra har regisserat sina egna liv...man skall inte anklaga andra för sina svårigheter...

min%C3%A4.jpg?1586227089