JAG---40.jpg?1563671284

Vägen svängde mycket, 
svårt var det att gå, 
nu äntligen lätta steg, 
friheten har jag fått :) 

När man är känslig men lärt sig att stå för sig, då finns det alltid någon eller några som försöker kasta omkull ens balans...då gäller att fortsätta att stå för sig, inte ge efter...
Som ung kunde jag inte stå för mig alltid...hade svårt att vara jag...mina föräldrar ville att jag skulle vara annorlunda...dom hotade och skällde på mig...jag förstog inte dom...förstog inte varför dom var så dumma mot mig.
Nu när man är gammal, förstår jag...på den tiden fanns inget som HSP eller liknande...när man var annorlunda, så var man annorlunda och klassadet kanske som konstig :)
Nu när man är äldre, förstår man sig ganska bra...livet har varit en mycket krokig, många kraftiga svängar på livetsvägar...men konstit nog har man alltid till sist kommit på den rätta vägen igen.
Livet har inte varit en dans på rosor, det kan jag inte påstå...men numera har jag ett slags inre ro...känner mig ganska så harmonisk...men det lättar till att inte arbeta längre...nu kan jag göra vad jag vill...har alltid älskat frihet...men livet ger ju ingen riktig frihet...när jag gick i pension, jublade jag och sa till mig själv att äntligen börjar min frihet...känner mig lycklig.