Det där med skvaller, det finns många olika slags skvaller. Det bästa och trevligaste skvaller, är presis det jag sa, trevligt, inga illasinnade ord, bara trevlig skaller, mest då självklart positiv skvaller.
Men tyvärr, skvallret stannar inte vid trevliga skvaller. Oftas söker man skvaller som är negativt för den man skvallrar om. Som kungen får ibland utstå negativ skvaller. Dom flesta människor har några skilett gömda, från sin ungdom, eller från nytid. Varför är det så viktigt att gotta sig med skvaller som skadar andra? Känner man kanske glädje över att det faller negativ och elak skvaller över någon? Eller tillhör det människans naturliga egenskaper att skvallra om negativa saker om andra, leta efter gamla skilett och gräva och gräva och gotta sig? Känner man kanske skadeglädje? Gillar man att skada andra? Frågorna är många. Var och en bör ställa sig frågan, varför gillar jag att sprida negativ skvaller?
Alla skvallrar lite, jag gör det, du gör det, ni gör…jag hoppas att mina skvallranden skadar ingen annan personligen.