Smärta är oundvikligt. Lidande är valfritt. 
Haruki Murakami

Gräl skulle inte bli långvariga om felet endast låg hos den ena parten. ~ 
François de La Rochefoucauld

Du kan inte korsa havet genom att endast stirra på vattnet. 
Okänd

Jag har levt merparten av mitt liv. Jag har mindre framför mig än bakom mig. Antingen blir man morbid eller så säger man: Från och […]
Sting

Tro inte att du fixar ditt inre genom att fixa det yttre. 
Gil Fronsdal

Pengar behövs inte för att köpa en enda av själens nödvändigheter. 
Henry David Thoreau

Problem kan inte lösas på samma nivå av medvetande som de skapades på. 
Albert Einstein

Vid varje givet ögonblick, har du möjlighet att säga: Det är inte så här historien ska sluta. 
Christine Mason Miller

Kärleken borde aldrig få skruvas på och av som en kran.
Eileen Caddy

Medvetenhet är nyckeln till förvandling. 
Eckhart Tolle

Problemet är inte att du längtar, utan att du längtar efter så lite. Varför inte längta efter alltihop? Varför inte efterlängta fullständig tillfredsställelse, glädje och […]
Nisargadatta Maharaj

Kritisera inte det du inte kan förstå. 
Bob Dylan

”Jag måste göra något” löser alltid fler problem än ”Något måste göras”. ~ 
Okänd

Kom ihåg att det ibland är en riktig lyckträff att inte få det du vill ha.
Dalai lama

Din uppgift är att inte söka efter kärlek, utan att söka inom dig själv efter alla hinder som du har byggt mot den. i
Rumi

“Vi blir inte kloka av minnet av vårt förflutna, utan av ansvaret för vår framtid.” 
– George Bernard Shaw

“Kloka män talar för de har något att säga; dårar talar för de måste säga något.”
 – Plato

“Tidigt i säng och tidigt upp gör en man hälsosam, rik och vis.”  
– Benjamin Franklin

“En vis man kan lära sig mer från en dum fråga än vad en dum människa kan lära sig från ett vist svar.” 
– Bruce Lee

“En dåre tycker han är vis, men en vis man vet att han är en dåre.” 
– William Shakespeare

“Finns det något visare än att lära sig av andras erfarenheter?” 
– Voltaire

“En vis kvinna önskar inte vara någons fiende; en vis kvinna vägrar att vara någons offer.”
 – Maya Angelou

“Den enda sanna visdomen är vetskapen om att du inte vet någonting.” 
– Socrates

“Livet är en dröm för de visa, ett spel för de dumma, en komedi för de rika, en tragedi för de fattiga.” 
– Sholom Aleichem

“Om du önskar att lyckas i livet, gör uthållighet av din boskvän, upplev din vise rådgivare, var försiktig med din äldre bror och tro på ditt eget skydd.” 
-Joseph Addison

“Det finns mer till i livet än att öka dess hastighet.” – Mahatma Gandhi
“Livet är verkligen lätt, men vi insisterar på att göra det komplicerat.” 
– Confucius

“Vårt främsta syftet i livet är att hjälpa andra. Och om du inte kan hjälpa dem, skada dem åtminstone inte.”
- Dalai Lama

“Det finns tre konstanter i livet… förändring, val och principer.” 
– Stephen Covey

“Förändring är lagen om livet. De som endast tittar åt sitt förflutna eller nuet är garanterade att missa framtiden.” 
– John F. Kennedy

“Disciplin är bron mellan mål och uppfyllelse.” – Jim Rohn
“Det är inte vad du tittar på som spelar roll, det är vad du ser.” 
– Henry David Thoreau

“Talang är från Gud. Var ödmjuk. Berömmelse är från människan. Var tacksam. Inbilskhet är självförvållat. Var försiktig.” 
– John Wooden

“Om du har en viktig poäng att göra, försök inte vara subtil eller smart. Använd en påldrivare. Slå ditt slag en gång. Kom sedan tillbaka och slå det igen. Slå poängen sedan en tredje gång – en enorm smäll.” 
– Winston Churchill

“Utbildning utan värderingar, användbart som det är, verkar snarare göra en man mer av en smart djävul.” 
– C. S. Lewis

“Snabbt, ge mig en bägare vin, så att jag kan blöta mitt sinne och säga något smart.” 
– Aristophanes

“Det dummaste kvinnan kan hantera en smart man, men det krävs en mycket smart kvinna för att hantera en dåre.” 
–Rudyard Kipling

“De största dårarna är ofta mer smarta än männen som skrattar åt dem.” 
– George R.R. Martin

“Smarthet är inte alltid sant, inte heller är sanningen alltid smart.” 
– Criss Jami

“Intelligens är mer viktigt än styrka, det är därför jorden styrs av människor och inte djur.” 
– Amit Kalantri

“För smart är dumt.”
- Ogden Nash

“En smart, fantasifull, rolig förfrågan kan öppna stängda dörrar och stängda sinnen.” 
– Percy Ross

När jag var ung, beundrade jag smarta människor. Nu när jag är gammal, beundrar jag snälla människor. 
– Abraham Joshua Heschel

“Smarta och attraktiva kvinnor vill inte rösta; de är villiga att låta män regera så länge de regerar över män.” 
– George Bernard Shaw

“När du är i slutet av ditt rep, knyt en knut och håll fast.” 
– Theodore Roosevelt

“Det jag står för är det jag står på.” 
– Wendell Berry

“Ingenting stärker en vänskap som när man tror på den sidan hos vännen som säger att han är överlägsen den andra.” 
– Honoré de Balzac

“Ingen bör använda utropstecken i skrift. Det är som att skratta åt ditt egna skämt.” 
– Mark Twain

“När blev du så smart? När jag insåg att jag inte var så smart som jag trodde.” 
– John Connolly

“Passion gör idioter av de smartaste männen, och gör de största idioterna till smarta män.” 
– Francois de La Rochefoucauld

“Det finns inget som kallas för mycket svärande. Att svära är bara en del av språklig mekanik. Det är orden emellan som är de smarta.” 
– Peter Capaldi

“Ett ineffektivt virus dödar dens värd. Ett smart virus stannar med den.”
- James Lovelock

“Jag är så smart att ibland förstår jag inte ett enda ord av det jag säger.” 
– Oscar Wilde

“Vad som gör saker minnesvärda är om de är meningsfulla, betydande, färgglada.” 
–Joshua Foer

“De som inte kommer ihåg sitt förflutna är dömda till att upprepa det.” –George Santayana

“Gör det lätt. Gör det minnesvärt. Gör det inbjudande att titta på. Gör det roligt att läsa.” 
– Leo Burnett

“Bra design är när man gör något begripligt och minnesvärt. Underbar design är när man gör något minnesvärt och meningsfullt.” 
– Dieter Rams

“För mig är det viktigare att vara minnesvärd än att vinna.” 
– Ricki Lake

“Du kan blunda för verkligheten men du kan inte blunda för dina minnen.” 
– Stanislaw Jerzy Lec

Minnen är nycklar till det förflutna, men inte till framtiden.” 
– Corrie Ten Boom

“Vi kommer inte ihåg dagar, vi kommer ihåg stunder.” 
– Cesare Pavese

“Säg till mig och jag glömmer. Lär mig och jag kommer ihåg. Involvera mig och jag lär mig.” 
– Benjamin Franklin

“Låt oss komma ihåg: En bok, en penna, ett barn och en lärare kan förändra världen.” 
– Malala Yousafzai