Hemskt läsning är islamofobiska åsikter, 
eller rasistiskt...det är sorligt läsning, 
mitt innersta mår illa när jag läser sådant smörja, 
Varför måste vissa individer hata? 
Varför inte försöka tolerera varandra? 
Det är bra iaf att i reala livet är det sällan man träffar rasister eller islamofober, 
Jag tror att individer som gillar inte sig själv, vill ha en grupp att hacka på, 
på så sättet känner dom sig bättre en dom, 
för ett är säkert, en välmående människa har inga behov av att hacka på andra människogrupper, 
Jag har aldrig förståt rasisters behov av sin rasism, 
redan som ung skolflicka tyckte jag det var hemskt när vissa var rasistiska mot romer, 
även mina föräldrar var rasister, men jag blev inte som mina föräldrar, 
varifrån fick jag förståndet att gilla alla folkslag? 
jag måste varit andlig redan som barn på något sätt, 
vissa visdomar hade jag som vissa vuxna hade inte, 
jag var oerhört känslig på andras beteende och mående, 
barndomen, ungdomen och inte heller vuxenlivet har inte varit lätta för mig på grund av min känslighet, 
på grund av min oroliga känsloliv, 
men nu på äldre dagar känner jag ro inom mig nästan jämt, 
ok. bättre sent än aldrig.

1cjag6.jpg?1579185951