mo5.jpg?1604544751

2021-03-21
Covid-19

Min granne har corona, i min bekatskapkrets finns några som har haft corona, alla har varit yngre, medelåldern...ingen av dom har dött, men en hade svårt att andas, det var en av min sons vänner...varje gång min son handlar åt mig, torkar jag allt med en trasa och diskmedel och vatten, torkar så även dörrhandtaget, strömbrytarna, toaletten, handfatet osv...och jag är mycket noga med handtvätt, använder även handsprit eller vad det nu heter...tänka sig, det har gått nu över ett år när pandemin började...kan inte fatta det, ett år.

2021-03-19
Tänka sig, det har gått redan ca ett år med pandemi
har undvikit att gå ut...går ut bara om jag måste...trivs faktist fortfarande att vara mycket hemma...skulle kunna fortsätta så här ett bra tag till utan några problem...när jag får vaccin vet jag inte...jag motionerar hemma många gånger per dag...vill hålla kvar bra kondition trots pandemi...att man skulle få uppleva pandemi, det hade jag aldrig väntat mig...men här sitter man nu och försöker skydda sig :)

2021-03-18
Experimenterar med mat

Experimenterar ganska mycket med matlagning just nu...ghittar så klart egna recept...ibland går det flera timmar per dag i köket...tur att man har frys så man kan frysa maten...har tid så det räcker :) .älskar mat.

2021-03-15
Berättar inte mycket om mig sjäv

Nej, varför skulle jag göra det...det räcker med lite...är ingen märkvärdig alls...anser att mitt liv är nog ointressant för andra...är själv mer intresserad av andra och av samhället, än mig själv...vet att många bloggare skriver om sig själva hela tiden...jag försöker undvika det...men lite släpper jag om mig då och då :)

2021-03-15
Blir det nattvaka nu?
Sov lite på kvällen...blev oerhört trött efter middagen...maten mättade så att jag var tvungen att lägga mig och somnade ;)vill nog inte vaka hela natten...men vem vet...ok. det får bli som det blir...men då kommer jag att sova hela förmiddagen istället...har oregelbunda sovtider...haft det alltid...så jag klagar inte, accepterar.

2021-03-15
Som på en maskerad ;)

Vilka tider vi lever i...skyddar mig med ansiktsmask när det behövs...jag gillar inte att gå ut...är rädd för smittan...vill inte bli sjuk...så jag gör allt för att hålla mig frisk.