Citat av Dalai Lama

“Om du tror att du är för liten för att göra skillnad, försök sov med en mygga.”
- Dalai Lama

“Allt du gör har en viss effekt, en viss påverkan.”
- Dalai Lama

“Vårt främsta syfte här i livet är att hjälpa andra. Och om du inte kan hjälpa dem, skada dem åtminstone inte.”
- Dalai Lama

“Kom ihåg, att ibland inte få vad man vill är underbar lyckoträff.”

“Lycka bestäms mer av ens sinnestillstånd än av externa händelser.”
- Dalai Lama

“Det som förenar alla varelser är deras längtan efter lycka.”
- Dalai Lama

“Först måste du börja ge och inte förvänta dig någonting.”
- Dalai Lama

“Det är när man inser ens potential och självförtroende som man kan bygga en bättre värld.”
- Dalai Lama

“Under den största motgången finns det störst potential att göra gott, både för dig själv och andra.”
- Dalai Lama

“Le om du vill ha ett leende från ett annat ansikte.”*
- Dalai Lama

“Ju mer du tar hand om känslan av kärleksfull vänlighet, ju lyckligare och lugnare kommer du att bli.”
- Dalai Lama

“När du tror att allt är någon annans fel, kommer du att lida en hel del. När du inser att allt kommer från dig själv kommer du att lära dig om både frid och glädje.”
- Dalai Lama

“Ju mer vi tar hand om andras lycka, desto större blir vår känsla av välbefinnande.”
- Dalai Lama

“Var snäll när det är möjligt. Det är alltid möjligt.”
- Dalai Lama

“Vi måste lära oss att vilja ha det vi har, inte att ha det vi vill för att känna harmoni.”
- Dalai Lama

“Välj att vara optimistisk. Det känns bättre.”
- Dalai Lama

“Människans lycka och tillfredsställelse kommer i slutändan alltid inifrån en själv.”
- Dalai Lama

“Människor väljer olika vägar för att söka uppfyllelse och lycka. Bara för att de inte är på din väg betyder det inte att de är vilse.”
- Dalai Lama

=======================================================

=============================================================

Nalle Puh-citat 

Vissa människor bryr sig för mycket. Jag tror det kallas kärlek.
- Nalle Puh

Vilken tur jag som har någonting som gör att säga farväl är så svårt.
- Nalle Puh

Om du lever för att bli hundra år gammal, vill jag leva tills jag blir hundra minus en dag, så jag aldrig behöver leva utan dig.
- Nalle Puh

Kärlek är att backa några steg… för att ge plats till personen du älskars lycka.
- Nalle Puh

Människor säger att ingenting är omöjligt, men jag gör ingenting varje dag.
- Nalle Puh

Floder känner till detta: det är inte bråttom. Vi kommer dit någon dag.
- Nalle Puh

Jag är inte vilse för jag vet var jag är. Men, där jag är kanske är vilse.
- Nalle Puh

Underskatta inte värdet av att inte göra någonting, att bara följa med, att lyssna till alla saker du inte kan höra, och att inte bry dig.
- Nalle Puh

En björn, oavsett hur hårt han försöker, växer sig knubbig utan träning.
- Nalle Puh

Jag visste en gång i tiden, men jag har typ glömt.
- Nalle Puh

Min stavning är vacklande. Det är bra stavning men vacklande, och bokstäverna är på fel plats.
- Nalle Puh

Innan du påbörjar en jakt är det klokt att fråga någon vad du letar efter innan du börjar leta efter det.
- Nalle Puh

Människor som inte tänker har förmodligen inte hjärnor; snarare, de har grått fluff inblåst i deras huvuden av misstag.
- Nalle Puh

Jag brukade tro på oändligheten, men oändligheten är för bra för att vara sann.
- Nalle Puh

Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord utan snarare korta, enklare ord som “Ska vi äta lunch?”.
- Nalle Puh

Jag tror vi drömmer så att vi inte behöver vara ifrån varandra så länge. 
Om vi är i varandras drömmar kan vi vara tillsammans hela tiden.
- Nalle Puh

Om personen du pratar med inte verkar lyssna, ha tålamod. Det kan bero på att han har lite fluff i hans öron.
- Nalle Puh

Några människor pratar med djur. Inte många lyssnar dock. Det är problemet.
- Nalle Puh

Vi kommer vara vänner för evigt, bara vänta och se.
- Nalle Puh

Bara för att ett djur är stort, betyder det inte att han inte vill ha vänlighet; oavsett hur stor Tiger verkar vara, kom ihåg att han vill ha lika mycket vänlighet som Roo.
- Nalle Puh