Varför är vissa finländare intresserade av negativa nyheter om Sverige? ..aldrig något positivt tar dom fram...är dom Sverige-hatare...sådana som har inget intresse för sitt hemland Finland och istället snackar dom skit hela tiden om Sverige...varför gör dom det...troligen är dom missnöjda med Finland, men i sin ilska letar dom fram negativt från Sverige, så slipper dom kritisera Finland...dom alltså leker att dom är Suomi-vänner genom att skälla på Sverige.

I Sverige har jag inte sett någon svensk som gör likadant mot Finland, nej...
Att dessa finländare gör så, beror säkert på att deras liv är inte bra, dom är missnöjda med sitt liv och hittar ett slags lättnads känsla genom att skälla på Sverige :)
Människans psyke spelar många olika roller och lekar med människan och människan vet absolut inte alltid vad det handlar om

När man läser finska diskussionsforum, finns där mycket Sverige-hat...och invandrar-hat...jag vill inte läsa mycket sådant, bara ibland kollar jag vad dom skriver...hatet är mörkt och farligt...varför låter man i Finland detta hat pågå år efter är?

Jag är född i Finland och älskar mitt födelseland fast jag besöker inte Finland numera...det käns sorligt att mina landsmän vissa av dom är Sverigehatare...

m-hatt-polar.jpg?1585702081