Jag har ett hårt skaft. Min topp penetrerar. Jag kommer med en skakning. Vad är jag?
Svar: En pil.

Du leker med mig innan du går och lägger dig. Chefen får inte komma på dig när du pillar på mig. Du låter bara ett fåtal personer ta på mig. Vad är jag?
Svar: Din mobiltelefon.

Alla män har det, men vissas är längre än andras. De ger dem till sina partners när de gifter dig, men påven använder inte sitt. Vad är det?
Svar: Ett efternamn.

Vad är gjort av gummi, delas ut i skolan och till för att undvika misstag?
Svar: Ett suddgummi.

Ibland tar du mig i din mun. När du stoppar in mig är jag hård. När du spottar ut mig är jag mjuk. Vad är jag?
Svar: Ett tuggummi.

Ditt finger glider rakt in. Du leker med den när du är uttråkad. När du är gift har du samma för resten av ditt liv. Vad är det?
Svar: En vigselring.

Vad är vitt, kladdigt och bättre om du spottar ut än sväljer?
Svar: Tandkräm.

Vad blir längre när du drar i det och passar perfekt mellan ett par bröst?
Svar: Ett säkerhetsbälte.

Vet du vad som är 14 cm långt. Har ett vattentryck i ena ändan och ett huvud i det andra. Den är till för glädje och bekymmer för en del.
En del har den i sin hand dagligen, en del njuter av att sätta in den, andra låter den gå direkt. Det kan bli smått av den också?
Svar: Tjugolappen.

Vad säger den engelska salladen, när man öppnar kylskåpsdörren?
Svar: Close the door, I`m dressing.

Vad är mjukt, studsar och kommer i par?
Svar: Två kaniner.