Jag är förskyld, bara lite, men känner mig alldeles kraftlös just nu.

Vilken känsla det är när man ligger i sängen.
Det känns rofyllt i psyket, ett slags harmoni,
stillhet finns just nu i mig. Känslan är underbar.
Har ni någon gång mediterat och kommit i närheten av en rofylld, tyst tillvaro?
Sinnet är öppet, men man strävar efter ingenting.
Man bara ligger eller sitter i sin bubbla, 
😏
där råder det harmoni, ro, inget stress, bara tysthet…
kroppen känns lätt, det gör inte ont någonstans,
men man är medveten om sin kropp, sina sinnen, sina tankar,
sin tillvaro, en tillvaro lätt som bommull…
det är lätt att somna då ifall man vill,
somna in i ett lugnt sömn, vakna sedan lika lugn och harmonisk…
det enda som kanske stör är, törsten, hunger och toalettbehovet
men annars råder det harmoni och lugn i sinnet.

Så känner jag mig för tillfället. Att vara sjuk kan alltså ha även en positiv verkan.
Man vilar, man stillar sitt sinne…man är bara…man gör ingenting…
underbart är vad det är. Jag har inte feber,
så jag tänker ta en liten promenad även på eftermiddagen,
fast först måste jag försöka sova lite.

Det är bra så här, bara lite förskyld, kraftlös, sömnig,
men psykist mår man bra. Nu skall jag laga lite mat,