Corona kvar i samhället...smittan ökar igen lite, iaf i Stockholmslän...folk trötta på corona, dom frihet vill ha att göra vad dom vill...det trängsel i bussar, pendeltåg, restauranger, överallt trängs människor.
Själv sitter jag här inne och går sällan ut...jag vill alltså inte bli smittad, jag är ju gammal. 
Det pratas om nu likadana restriktioner för alla människor...undrar hur dom skulle se ut...vi äldre måste ju fortsätta att vara försiktiga och tänka på vår hälsa...än har jag inte tröttnat...det är skönt att vara hemma och ta det lugnt och även spara pengar, coronapengar kan man väl säga...när man handlar inte själv, blir det handlat bara det man skrivit i lappen och inget mer.
Jag skulle kunna fortsätta så här ganska länge till...jag mår bra...har läst att många äldre mår dåligt att isoleringen och kanske isolerar sig alldeles för mycket...jag har också islerat mig ganska mycket....ett tag sedan var ja snuvig, hostig och febrig och kände mig alldeles kraftlös när jag gjorde någontig, skum känsla helt enkelt...har ju varit bland människor när jag var tvungen att besöka akuten och senare ett hälsåcentral här i närheten.
När kommer vaccinet..ingen vet...så gäller bara att leva försiktigt...leva och må bra...jag vet inte varför jag må bra...isoleringen stör mig inte det minsta...kanske har jag starka nerver, jag tror det är så...alla svprigheter i livet har gjor mig stark.

jaga11.jpg?1596890326