Vad är min credo? 
Vad tror jag, 
hur tror jag? 
Min credo är inte fast i någon speciel religion, 
den är en blandning av allt, 
en salig blandning, 
det passar utmärkt bra för mig.

----------------------------------------

Min credo kort sagt
Älska dig själv och älska andra, 
älska Gud, 
gör goda gärningar, 
prata inte illa om andra.


------------------------------------------------------

Gud älskar alla människor, 
mest älskar Gud dom människor 
som älskar alla människor och 
som älskar också Gud

-----------------------------------------------

En enda Gud
Så tror jag.
Samma Gud för hela mänskligheten, 
ett andeväsen.

---------------------------------------

Att tjäna andra
Jag tror på kärleken, 
kärleken för mig själv och 
kärleken för andra. 
Kärlek är svaret. 
Att tjäna andra på något vis, 
det är fint det, det är kärlek

--------------------------------------

Illasinnat prat skall man inte tro på
Bryr mig inte om vad andra tycker om mig, 
man skall behålla sitt inre frid, 
det gör man inte genom bry vad andra säger om dig, 
Många accepterar inte detta, 
men jag vill behålla min inre frid, 
Vill må bra på alla vis. 
Man mår inte bra genom att ta till sig kritik, 
kritiserande är alltid: Du har fel, jag har rätt, 
sådant skadar en, sårar en. 
Henom att inte bry,behåller manharmonin inom sig.

-----------------------------------------------