avlng-13.jpg?1563955676

Synd om tiggarna, 
vamt väder, kall väder, 
där sitter tiggarna, 
något kan man ge, ibland, 
varje dag samma sak, 
man ropen hör, 
hejssan, please, 
kontokort kan man inte ge, 
så man inget ger, 
ibland finns en krona i fickan, 
varsågod säger man och 
skäms för denna enda krona :(
Men och andra sidan...vad är det för liv att åka till ett främmande land och tigga? ..varje land bör se till sina egna medborgare...men t.ex Romanien, där får romer rasism på sig hela tiden och inte bara av folket, även myndigheter diskriminerar romer...
Så vad är bäst...skall man ge sina små mynt till tiggare...eller...skall man inte ge...det måste ju vara förnedrande att sitta där och tigga och ropa efter helt främmande människor...Jag gav förut små slantar till tiggare...numera har jag väldigt sällan pengar i handen, så tiggarna får inga pengar av mig...hur länge kommer tiggarna att tillåtas tigga här? ..borde inte deras eget land ta hand om dom? Att komma till Sverige innebär ju enligt lagen att man skaffar sig ett arbete...tiggeri klassas inte som arbete...visst tycker jag synd om tiggarna...men tiggeri är inte ett arbete...eller...kanske är jag för hård i mina ord nu...